marți, 22 ianuarie 2013

Bolnavi in siguranta

Am sa fiu destul de scurt, si am sa prezint o imagine extrasa din bugetul Romaniei pe anul 2013. Imagine care ar trebui sa faca cat 1001 de cuvinte, si apoi am sa detaliez ce semnifica aceste cifre reci:

Romania este tara care cheltuieste pentru plata salariilor angajatilor din MAI (politie, jandarmerie, politia de frontiera etc) de 12 ori mai mult decat pentru salariile angajatilor din sanatate (medici, asistente, personal auxiliar). Eee lasa ca astia din ultima categorie sunt spagari... wait a second, defapt si cei din...
O comparatie asemanatoare se poate face si intre cheltuielile salariale din Educatie vs Aparare. Ceea ce este si mai tragic este ca aceste cheltuieli de personal cresc in 2013 la MAPN cu 12.3 % iar la educatie doar cu 10,5 %, tendinta fiind deci ca acest decalaj sa creasca.
In aceste cheltuieli nu sunt cuprinse doar salariile ci si norme de hrana, uniforme sau alte drepturi salariale.

P.S Titlul are bineinteles un sens dublu ("Bolnavi dar in siguranta" si "Bolnavi cu siguranta tarii" adica noi ca si popor avem aceasta boala a sigurantei tarii. Nu pot sa imi explic altfel acest IMENS decalaj).

2 comentarii:

  1. Eu zic sa te apuci si tu de germana. Sau sa ne apucam amadoi de spaniola, ca nici macar in Spania nu are cum sa fie mai rau. Ne ducem pe o insula si crestem iepuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ja zusammen. Con todos los ombres, a que ora?

    RăspundețiȘtergere