marți, 12 iunie 2012

Exit-Poll vs Rezultate oficiale CCSB

Uimit fiind de "micile" diferente dintre rezultatele in alegeri date de exit poll-uri si rezultatele oficiale, m-am hotarat sa fac o mica statistica. Pentru ca stiu ca Antena3 sunt lideri de audienta, sunt cei mai echidistanti si cei mai corecti, am zis sa ii iau pe ei drept etalon.
In imaginea de mai jos am comparat procentele primilor doi candidati in toate locatiile unde CCSB a efectuat un sondaj de opinie la alegerile locale comandat de Antena3. Iata ce a iesit:


La Deva inca se numara :)

Valoarea din coloana "Diferenta" reprezinta diferenta dintre rezultatele oficiale si cele date de exit-poll. Daca valoarea este rosie, inseamna ca procentul dat de exit poll este mai mare decat cel real, iar daca este cu verde este mai mic.
Probabil este o simpla coincidenta, sau o mica greseala matematica, faptul ca in toate locatiile unde a fost facut sondajul, procentul USL la exit-poll a fost mai mare decat rezultatul oficial cu valori intre 2,4% si 9,2%.
Stiu, sunt un cretin, dobitoc, prost, basist, Mircea Badea te rog adauga aici apelative denigratoare. Datele au fost preluate de aici http://alegeri2012.antena3.ro/.
Totusi avand in vedere ce site au CCSB, parca erorile astea mi se par firesti.

4 comentarii:

  1. incerc doar sa fiu obiectiv, exprimarea de la inceput era in ton cu ceea ce ni se prezinta (rating, cifre, pareri)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am lucrat acum cativa ani la exit poll! rezltatele vin din raspunsurile date de oameni! deci daca se doresc date mai precise atunci oamenii ar trebui sa fie sinceri si sa spuna drept cu cine au votat! Acestia de obicei spun ceea ce le-ar placea sotiilor sa auda! sau celor care sunt cu ei! unii oameni cred ca le incalci intimitatea daca votul e secret dar tu la usa, cand ies din sala ii intrebi cu cine au votat! de obicei mint! asta e adevarul, daca oamenii ar intelege ca pt mine nu conteaza ce spun ei, si ca nimeni nu o sa le dea in cap la colt ca au votat cu x-ulescu, ar sta altfel statisticile

    RăspundețiȘtergere
  3. ok, deci tu spui ca oamenii din toate aceste orase spuneau ca au votat cu, candidatul USL desi nu o facusera doar de dragul sotiilor lor.
    Ce bine, eu unul nu mi-as dori certuri dosmetice pe teme politice: "De ce ai votat cu ala, nesimtitule?"

    RăspundețiȘtergere