marți, 3 ianuarie 2012

Contează ce rămâne

Cu ușa de la intrare blocată , geamul spart și perspectiva intrării în casă  cu ajutorul unei scări nu e tocmai cadrul în care ți-ai dori să te afli. Dacă acest cadru precede însă o competiție de anduranța de karting, unde concentrarea este extrem de importantă, poți doar să speri că ceea ce începe prost nu se termină și mai prost.
Dacă mai pui la socoteală  faptul că  în urma calificărilor căpitanul echipei se plânge de lipsa frânei la kart, că echipa celui mai rapid pilot cântărește cu 60 de kg mai putin decât echipa în care te afli și că ei au tras la sorti și cel mai bun kart, începi să te uiți după camere ascunse și complici de farse.
In schimbul 1 Ene are un start prost fapt ce ne face să pierdem un loc, ajungem pe 5 și coroborat cu cele enumerate mai sus chiar și cel mai puternic moral văzut în blogosfera (al lui Ionesta) începe să se clatine. După câteva ture Ene revine, și ne păstrează pe 4 la o distanţă linistitoare de plutonul fruntaş (6-10 secunde). Schimburile 2 şi 3 ale lui Marcu şi Feni ne aduc pe locul 2 graţie unor schimburi bune şi constantă in timpi, in ciuda unor dificultăți pe care Feni le-a avut cu rivalii direcți. După prima oră de cursă suntem in continuare pe locul 2, la 7 secunde de lider dar nici un loc pe podium nu este incă stabilit.
În a doua sesiune de schimburi, liderul se detașează faţă de noi spre 15 secunde și hotărâm să nu mai forţăm, să păstrăm distanţa faţă de locul 3 care oscilează intre 10 și 20 de secunde. Turele lui Ene și Marcu decurg fără probleme, Feni are însă mari probleme cu întârziații și apare o oarecare neliniște în echipă, mai este un singur schimb, what could possibly go wrong?
La intrarea la boxe Feni se plânge de lipsa frânei, facem schimbul de piloți, însă mie kartul îmi pare a funcționa in parametrii acceptabili, timpii sunt buni, mărim distanţa faţă de locul 3 de la 7 la 13 secunde, mai sunt câteva minute și dintr-o dată nenorocire. Motorul pare a se îneca la fiecare ieșire din curbă. Hotărăsc să nu mai frânez deloc și să i-au virajele prin mutarea greutății dintr-o parte în alta, însă comportamentul kartului este la fel, pierd 5-7 secunde pe tură și după 2 astfel de ture hotărâm să intru la boxe să schimbăm kartul. Toate aceste manevre ne-au costat peste 25 de secunde deci retrogradăm pe 3. In timpul rămas abia ajung să încălzesc kartul și să ajung la timpii dinaintea defecțiunii, nici vorbă să ii prind pe cei din faţă.
Trec linia de sosire al 3-lea sunt trist, dezolat, dezamăgit și frustrat dar sunt conștient că asta este motorsport-ul, defecțiunile tehnice sunt parte constitutiva a lui.
La final, urcăm pe podium cu capetele plecate însă mândri că am mai urcat pe un podium și am mai luat o cupă, o medalie și o baie de șampanie.
Toate aceste ghinioane și legii ale lui Murphy sunt însă umbrite de bucuria și atmosfera familială ce ne-a înconjurat după cursă, chiar în prag de Crăciun. Felicitări echipei KR pentru un nou podium, băieți sunt mândru că pot scrie aceste rânduri la persoana I. La mulţi ani!!!

2 comentarii:

  1. Bah, vezi eu trec prin din astea la fiecare etapa....macar acum intelegi. In rest echipa KR + RedMotor asigura buna dispozitie, garantat

    RăspundețiȘtergere
  2. inseamna ca ti-ai dezvoltat un psihic beton!

    RăspundețiȘtergere