miercuri, 7 septembrie 2011

La grand INNAuguration

Chiar dacă nu au fost Messi, Tevez și Di Maria măcar sunt Nicoliţă, Tănase şi Cociș, cu gândul ăsta (pfff) și cu bucuria de a fi privilegiat, am plecat marți spre stadion la marea inaugurare.
Stadionul m-a fascinat, este impresieunent în mărime şi structură. Dacă îmi este permisă o comparatie, este mult peste Amsterdam Arena, ultimul stadion pe care l-am fazut. Pe lângă toate cifrele pe care le puteți găsi pe site-urile sportive legate de număr de porți, de m3 de beton etc, pe mine m-a fascinat vizibilitatea bună și acustica.
Eu am stat pe inelul superior la tribuna 1. Terenul de joc, culoarele de joc, spațiile goale dintre jucători, fentele se văd foarte bine. E drept că de la înălțimea la care mă aflam nu prea puteai face distincție între Goian și Chiricheş, dar în fond mari diferențe nici nu au fost :p. "Stadionul te civilizează" a fost o părere citită la destul de multi ziariști, și tind să le dau dreptate. Înjurăturile au cam lipsit, ici colo câte una la adresa lui Tănase, dar oricum răzlețe. Am văzut în tribune foarte multe domnișoare şi foarte mulţi copii, acompaniați fie de părinţi fie de bunici. Sper că acest trend de civilizare să nu dispară însă la fel de repede precum gazonul.


Nu mi-au plăcut:
  • lipsa dorinței de victorie a noastră. Eu știu că un 0-0 e mult mai bun decât un 1-4 la inaugurare, dar impresia pe care mi-a lăsat-o Franța a fost aproape de cea pe care mi-a lăsat-o Olanda la Euro 2008 din meciul cu noi. 
  • faptul că la final spectatorii au fluierat naționala. Sunt de acord cu fluierăturile adresate lui "apără Tătăruşanu" când trăgea de timp, dar la final trebuie să-ţi aplauzi actorii, că aşa-i la teatru.
  • numărul mic de porți de ieșire din stadion destinate pulifricilor(adică și mie), cred că 60% din ieșirile de la tribuna 1 inelul superior erau destinate ziariștilor(care au fost maxim 1000). 
  • Faptul că românul e obișnuit să meargă cu mașina și la curve și la meci. Eu, un țăran la Paris, mi-am lăsat maşina într-o parcare lângă o stație de metrou la vreo 4km de stadion însă mulţi au încercat să ajungă cât mai aproape de stadion, să vezi atunci reguli de circulație!
Acestea fiind zise mai știu cel putin 2 meciuri la care mă duc în toamnă: Otelul - Manchester și Rapid - PSV, pe un aşa stadion ţi-e mai mare dragul.

4 comentarii:

  1. Eee pentru un fan al Rapidului, cum sunt eu, Rapid - PSV e la fel de tentant.

    RăspundețiȘtergere
  2. Standurile cu seminte sunt suficiente sau se sta mult la coada?

    RăspundețiȘtergere
  3. surprinzător sau nu, nu ai voie cu semințe pe stadion și nici nu se vând la chioșcuri. Nici nu se fumează decât in locuri special amenajate. Deci e cam ca la pușcărie sau in rai depinde de care parte a baricadei ești.

    RăspundețiȘtergere