marți, 5 iulie 2011

Autoanaliza de karting

Campionatul de karturi KartRacing.ro 2011 a trecut de prima jumătate, s-au disputat 5 din 8 etape, prilej pentru mine să fac o scurtă analiză a ceea ce s-a întâmplat până acum. M-am dezbrăcat de costumul negru și am pus cap la cap motivele pentru care anul asta mi-am cam dezamăgit fanii:

  • nu reușesc să mă detașez total atunci când mă urc în kart. Mintea nu îmi este 100% la cursă iar asta mă costă. Cum anul astă nivelul a crescut mult, s-a văzut că cea mai mică neatenție poate fi decisivă. Am soluții pentru a trece peste asta.
  • participarea la endurance-urile de la RedMotor m-a transformat dintr-un pilot extrem de agresiv într-un grijuliu. Atenția pe care mi-am construit-o în a merge bine și constant mi-a schimbat total stilul de pilotaj. Extrapolând puţin m-am transformat din Hamilton în Button (păstrând proporțiile). Acest nou stil mi-a adus constanța, clasări de la locul 4 în sus în toate cursele dar mi-a furat bucuria victoriei (gloria).
  • in momentul în care am circuitul liber în fața mea intru pe "modul grijuliu" explicat mai sus. Nu reușesc să îmi fac cursa singur. Simțurile mele se ascut însă extrem de mult atunci când am un punct de reper, un sistem de referință. Adrenalina explodează în mine și mă transform din nou în vânătorul de altă dată :P. Drept dovadă am terminat pe 2 respectiv 3 când am plecat de pe locul 6 în cursă. Când am plecat însă de pe 2 sau 3 (Kecskemet, Kakucs, RedMotor2) am terminat pe 4! 
  • tendința de atacare a apex-ului unui viraj prea repede. Este un obicei pe care l-am dobândit pe pistele outdoor unde suprafața de rulare este extrem de lată și pot spune că se pretează acest mod de abordare al virajelor (Kecskemet, Kakucs). In nici un caz nu este cazul la RedMotor!
  • Feni şi Ene. Au progresat extrem de mult în ultimul an și la ora asta sunt destul de greu de bătut. Cred ca i-a ajutat foarte mult faptul că au fost în schimbul 1 la endurance-uri şi au furat de la cei mai buni. Bravo lor! 
  • greutatea și ghinionul. Dacă în privința ghinionului (tragerea la sorţi a kart-ului) nu am ce să fac, e pur și simplu soarta. In privința greutății aş avea. Îmi pot reproșa faptul că nu m-am ținut de planul meu de a ajunge pe la greutatea lui Feni în această vară. Cu 5-7 kg mai puţin cred că aş câștiga 0.1 - 0.2 secunde pe tur. Ar fi destul.
Sunt încrezător insă că până la etapa din august am să remediez o parte din probleme și astfel să îmi consolidez poziția a 3-a din clasamentul general.

4 comentarii:

  1. Bah fegged, m-ai convins. Pariez pe tine in auguist.....si stii ca pariurile mele se adeveresc....ask Feni:P

    RăspundețiȘtergere
  2. eu ti-am zis sa nu mai mananci, dar tu betmen-betmen :P

    RăspundețiȘtergere
  3. @Paul: am uitat sa pomenesc ca un alt motiv pentru lipsa formei mele, este si lipsa ta de la etape. Nu mai are cine sa ma motiveze.
    @anda: greutatea este doar una dintre motive. Eu sunt mult mai hotărât sa le rezolv pe celelalte, in special cele de concentrare, agresivitate

    RăspundețiȘtergere
  4. Care-i treaba cu punctul 3? ...inainte mergeai glont cand aveai pista goala?
    Specialistii spun ca asa e normal sa se intample. In momentul in care noi ne fixam privirea si constientul pe o tinta aflata in fata noastra, manevrele de pilotaj sunt lasate in seama subconstientului. Iar subconstientul are o viteza de "procesare" de 10 ori mai mare decat constietul, deci vei reactiona la stimuli mult mai prompt si drept urmare vei fi mai rapid.
    ...vreau sa zic doar ca toata lumea pateste acest lucru, iar daca reusesti sa treci peste, spune-ne si noua cum. Mie mi-a iesit o singura data, la Kakucs. Asa cum prevestea Paul! :)

    RăspundețiȘtergere