miercuri, 28 iulie 2010

Cei 100 de ani de acasa

Această postare conține grave greșeli gramaticale, dezacorduri și greseli de ortografie. Pe cei care au ochiul fin și pot fi deranjați de prezența acestora îi rog să-mi ierte aroganța și să mă scutească de comentarii inutile. Mulțumesc
 
De la Vielha, unde aveam cartierul general, pana la Bagneres de Luchon, localitatea unde s-a terminat etapa a 15 - a Turului aveam 33 de km, pe drumul cel mai scurt, din care 12 km erau pe un deal. Ei bine in acei 12 km de drumuri deluroase, am văzut intre 50 şi 100 de ciclişti amatori: femei, bărbaţi, copii. Fiecare dintre ei era complet echipat: costum de ciclist, casca, bidoane. Nu am să povestesc ce era dincolo de Bagneres de Luchon, pe traseul marii bucle pentru ca nu este relevant, dar pe întreg parcursul şederii noastre in Pirinei, peste tot pe unde am mers am văzut extrem de multi pasionaţi de ciclism, extrem de multi oameni ieşiţi la o plimbare cu bicicleta... asa cum făceam şi eu când eram copil.
Chiar dacă lumea spune ca Olanda şi Belgia sunt tarile bicicletelor, am rămas şi eu uimit de ce parcări pentru biciclete am văzut acolo, tot ceea ce a văzut in Pirinei mi se pare mai impresionant. Lumea nu mergea cu bicicleta pentru a economisii benzina, nu mergea pentru ca nu exista locuri de parcare, nu mergea pentru a fi eco, nu! Lumea făcea sport, nici unul dintre acei ciclişti nu vroia să ajungă din Vielha in Bagneres de Luchon pentru un motiv anume, nu! Acei oameni pur şi simplu doreau să urce acea căţărare, fiecare in ritmul lui, să o coboare pentru ca apoi să o ia de la capăt. E adevărat ca in Franţa, ciclismul ca şi sport are o istorie de mai bine de 100 de ani, as fi bucureştean să ne compar cu ei dar in România ei ar fi fost catalogaţi drept nebuni, inconştienţi sau ...gay
Nu vreau să fiu un Gica contra, deşi ma prinde bine rolul asta, dar noi in România nu de piste pentru biciclete avem noi nevoie, nu de convingerea semenilor ca bicicleta e mai utila/ieftina, ci de dorinţa; ba mai mult de nevoia... de a face sport!

4 comentarii:

  1. hai ca am auzit de unii care merg pana la sag cu bicicleta si inapoi, doar asa de dragul sportului, cu castile in urechi... am auzit ca faceau colegii de la lucru misto de el: "ce ochelari are, si colanti, hahahahaha, ce gay".. deci da.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa nu mai zicem ca putem numara pe degetele unei maini oameni grasi intalniti, si nu stiu de ce dar am aceasi impresie ca si tine ca tot sportul ii mentine zvelti si suplii. Si nu nu vorbesc despre tineri ci oameni de varsta a doua, a treia. Tinerii aratau ca niste fotomodele spre rusinea noastra......

    RăspundețiȘtergere
  3. Ei sa vezi prin Padurea Verde ce ture se baga.. sau pe la Giroc.

    Offtopic: chestia cu host, ip din dreapta iti ofera istoric la toti cei care intra pe blog?

    RăspundețiȘtergere
  4. @richie: te cred Richie, tu ştiu ca eşti unul dintre practicanţii activi ai acestui sport. Din păcate pentru mine eu nu am bicicleta in Timişoara, ştiu ca e simplu să găseşti scuze, dar jobul şi programul de lucru pe care îl am acuma nu ma prea ajuta in a face ceva in privinţa asta.

    Legat de off topic: Nu îmi oferă istoric, e doar un script mic de php, care afişează informaţiile, fără memorarea lor :).
    Pentru istoric, ai putea să încerci statcounter-ul este intradevar bun

    RăspundețiȘtergere