joi, 28 ianuarie 2010

Forme de adresare

Aceasta postare conține grave greșeli gramaticale, dezacorduri și greșeli de ortografie. Pe cei care au ochiul fin și pot fi deranjați de prezenta acestora ii rog sa-mi ierte aroganta si sa ma scutească de comentarii inutile. Mulțumesc

Nu vi s-a întâmplat niciodată să vi se pară ciudat cum sună numele vostru rostit de către o persoană? Si acea persoana sa fie una apropiată vouă?
Mie în decursul vieții mi s-a spus în nenumărate feluri: fagged, dancoț, ione, pitiu, harț, sughi, andrei, danika, nepoate, pisi/pisoi, geambala, iubitule, buri, popescu, ionesta și foarte des mi se întâmplă ca atunci când cineva îmi spune pe numele mic, numele cu, care ma prezint: Dani. Sa nu percutez. Sa nu am în minte, asimilată, o legătură intre vocea persoanei și modul în care mi se adresează.
Exemplul cel mai elocvent pentru mine este când cineva din familie îmi spune Dani, suna ciudat rostit de ei, simt o pauza în discurs atunci când mi se adresează cu:... Dani. Pe de alta parte îmi sună foarte bine și creierul meu are o legătură foarte bine definită intre vocea persoanelor de genul feminin din viata mea și replica: nu te opri, Dani, nu te opri...

8 comentarii:

  1. fagged, dancoț, ione, pitiu, harț, sughi, andrei, danika, nepoate, pisi/pisoi, geambala, iubitule, buri, popescu, ionesta, cum vrei tu... BINE AI REVENIT, DANI, ti-am simtit lipsa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravo Ionele! ...Dar, chiar daca cuvintele tale sunt ca niste picaturi de ploaie in desert, puteai sa fii mai eficient in transmitearea mesajului, dupa mine foarte clar, cu urmatorul post:
    Titlu: Cum imi rostesc femeile numele? (caCand e evident.)
    Continut: nu te opri, Dani, nu te opri...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am si eu o intrebare..... Nu ti s-a adresat niciodata niciuna Paul(in pat evident)? Hai recunoaste iubitule.....

    PS: ma bucur ca inca traiesti din punct de vedere bloggeristic,desi stiu ca e doar o postare sa nu-ti scoata lumea ochii duminica:D

    RăspundețiȘtergere
  4. Hehe, eu am senzati asta cand bloggerii imi spun Andreea si nu Tomata. :)) La fel, numele meu pare strain cand vine de la anumite persoane. :P

    RăspundețiȘtergere
  5. @donvalentin: bine v-am regasit :)
    @Anonim: imi era frica ca lumea va interpreta postarea asa cum ai facut-o si tu, ceea ce te face...previzibil :P
    @Paul: adevarul este ca da, cineva mi-a spus acu ceva timp: Paul. O chema Lili. Nu m-a deranjat,i-am acordat circumstante atenuante :D
    @Tomata: uite asa ca sa stii ca ma refer la tine, stiam eu ca nimeresc pe cineva :)

    RăspundețiȘtergere
  6. cam putine aliasuri ai enumerat.lejer mai puteai adauga vreo 7-10.spor

    RăspundețiȘtergere
  7. Şi încă cum. Uneori este atât de ciudat încât îmi ia ceva ca să-mi revin. Şi asta se întâmplă cu destui oameni, dar cel mai aiurea este când prietenul meu mă strigă pe nume. This is weeeeird!

    RăspundețiȘtergere
  8. @anonim: mai ști câteva? pai enumera-le, probabil le-am uitat :)
    @day-dreamer: la mine era clar, când îmi zicea pe nume o fosta prietena/iubita, ori era nervoasa ori eram într-un cadru oficial, și păstram aparentele :D

    RăspundețiȘtergere