sâmbătă, 13 decembrie 2008

Taxe si impozite partea 2

Aventura pe care am avut-o in încercarea de a plăti impozitul pe apartament abia acuma începe!
Nu exista persoana in evidenta primăriei îmi spuse casieriţa.
Aflu si eu in cele din urma, ca trebuie sa declar apartamentul la primărie pentru ca in baza de date sa apară numele noului proprietar. Aşa ca a doua zi dimineaţă mă prezint la ghişeul 4 :D, povestesc ce s-a întâmplat, aflu ce acte trebuie sa aduc si mi se comunica ca voi fi amendat pentru întârzierea declarării apartamentului. Inca 2-3 drumuri la primărie, primesc amenda maxima, pentru ca sunt 4 ani de întârziere, plătesc, depun toate actele, totul bine si frumos.
Peste o săptămâna primesc prin posta fiţuica de care am mai povestit cu numele noului proprietar, familia Ionescu si suma (o notam S) pe care o datorez pe an la primărie ca impozit. Din ciclul "Cetăţean model fiind pe la ghişee timpul mi-l petreceam" mă îndrept din nou spre oficiul poştal de care aparţin pentru a-mi plăti într-un final impozitul.
Înmânez noua fiţuica, trrrc trrcc (zgomot de taste) aveţi de plătit: si îmi spune o suma de 8 ori mai mare decât suma datorata pe an!!!
Ma umplu de nervi serenity now, dar casieriţa nu avea nici o vina, ce scrie acolo e sfânt. Plătesc si mă îndrept ca si Katrina in New Orleans spre primărie.
Pe chitanţă vad desfăşurat ce înseamnă suma plătită: impozitul pe 4 ani, zic ei restant, plus dobânda aferenta celor 4 ani de neplata (dobânda ridicându-se la valoarea impozitului pe 4 ani). Redat într-o formula matematica (S*4) *2;
Ajung la primărie, ghişeul 4, explic ce s-a întâmplat, sunt îndemnat spre ghişeul 1, povestesc din nou si doamna de dincolo de geam mă întreabă daca am chitanţele ca am plătit eu impozitul in aceasta perioada.
- Doamna nu ştiu, poate le am or fi acasă pe undeva, dar sa zicem ca nu le mai am, ce se întâmpla atunci?
- Pai nu aveţi ce face!
- Dar practic pentru acel apartament s-a plătit de 2 ori impozitul ce se întâmpla cu bani?
- Vor fi inapoiati vechilor proprietari!!

Va urma

4 comentarii:

  1. Pfff, nu stiu daca plateam in locul tau! Da' inteleg motivul pentru care ai facut-o: doar sa te scapi odata de incompententii astia :), sau asa mi se pare mie. Daca toata lumea ar gandi ca tine, sa stii ca bugetul statului ar fi mult mai bine consolidat :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am plătit ca nu aveam încotro, si pentru ca inca mai sper sa îmi scadă din impozitul pe următorii... câţiva ani. Practic am plătit in avans.
    Dar povestea nu e gata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vorbit, intamplator, cu cineva care are tangente cu chestia asta, si i-am povestit ce ai patit :). Zicea ca softul e de cacao, si ca la anul il vor schimba.
    Chestia ii ca cica sa mergi sa faci o cerere pe numele lu' nenea, si o sa primesti banii inapoi, tot tu, dar musai pe baza chitantelor....
    Daca vrei, o sa incerc, dupa Anul Nou, cand m-oi intalni cu persoana, sa ma interesez mai exact cum ai putea sa procedezi.
    Daca crezi ca te intereseaza da-mi un mail, ca is prea multe povesti ca la spunem aci :)

    RăspundețiȘtergere
  4. tocmai asta e buba, ca nu mai am chitanţele! le ţineam de pe un an pe altu, vedeam ca nu apar ca restanţier si apoi le aruncam...oricum merci mult de interes :)

    RăspundețiȘtergere