luni, 4 februarie 2008

Taverna Greceasca Timisoara

2001:Eram un adolescent plin de idealuri si de vise, care se vedea emigrand la sfarsitul clasei a 12 intr-o tara vest europeana, unde putea sa urce pe clasa valorica pe puterile lui, un tanar care va avea totul la picioare si insotit de doamne frumoase va manca in oras ori de cate ori va avea ocazia.
2008:Emigrarea nu am facut-o, tara inca nu o am la picioare, doamne frumoase cred ca am injur si masa in oras o servesc cat pot de des (cel putin odata pe saptamana).
Asa se face ca vineri seara, 1 februarie 2008 merg alaturi de prietena, sa luam masa in oras. In plan era un restaurant italienesc undeva intre Aradului si Lipovei, dar pentru ca niste amici erau deja la masa, am hotarat sa ne alaturam lor la Taverna din Piata Badea Cartan. Localul se gaseste destul de greu(poate fi un atuu, pentru ca nu va fi plin de lume), este exact in spatele pietei Badea Cartan, la 50 de metri de raul Bega. Intrarea este simpla, neobservabila, si nu prevesteste nimic din ce vei gasi la subsol. Dupa ce cobori cele 10 trepte, o adevarata piatra de incercare la urcarea lor, sub influenta alcolului, ajungi intr-o alta lume. De aici Taverna,pentru mine,intra in istorie:
Atmosfera este deosebit de calda, decor superb, muzica mediteraneana, in surdina, lume buna, toti cu zambetul pe buze, rasete, patron/chelner sarmant, dezinvolt, deloc nervos sau agitat chiar daca era foarte multa lume, intr-un cuvant tot ce iti doresti de la un local.
Vizavi de masa noastra un grup de 10-15 persoane intre 40 si 50 de ani,profesori de engleza, arhitecti, ziaristi, medici, oameni de afaceri, plini de energie si de viata.
Doamnele foarte bine imbracate, aranjate ca si cand ar avea 22 de ani si ieseau la prima intalnire, dechisite, suple. Nu au trecut 20 de minute, de cand eram acolo, si faceam chimb de scaune intre noi. Suntem invitati sa mai venim la Taverna, in fiecrae vineri, o doamna mi-a luat chiar si numarul de telefon pentru a ma anunta cand se fac concerte, baluri, evenimente speciale etc :P
Mancarea este de nota 10 de la preparate specifice grecesti la cele romanesti, toate foarte gustoase. Eu unul am mancat scoici(foarte picante) si creveti...absolut delicios. A fost pentru prima data, cand intrand intr-un local din Timisoara, m-am simtit... ca intr-un basm. Preturile sunt normale, nici prea prea, nici foarte foarte. Singurul punct in minus pe care as putea sa il dau localului ar fi aglomerarea, una perfect normala, avand in vedere ca te transpune practic intr-o alta lume, intr-o lume arhaica, simpla, plina de amuzament si relaxare.
Nu vreau sa fac o reclama gratuita acestui local( sper la o reducere data viitoare :))), dar am fost atat de impresionat incat nu am putut sa nu impartasesc starea pe care am simtit-o vineri seara. Stiu ca acest post imi va ingreuna foarte mult gasirea unei mese libere de acum incolo la Taverna, dar imi aum riscul!

Sa tot descopar astfel de locuri in Timisoara...Pofta Buna ;)

4 comentarii:

  1. hmm.. am stat in zona aia cativa ani si n-am stiut de local. In poza parca seamana cu fostul Inca, din piata 700 :) Sora-mea inca sta acolo in zona, in Traian, so tot n-a dat de el :D

    RăspundețiȘtergere
  2. pai adevarul este ca e un pic ascuns., dar dupa indicatiile pe care ti le voi da o sa il gasesti.
    Treci podul peste Bega spre piata faci dreapta si apoi peste 20 m stanga pe o strada cu sens interzis, mergi 50 m si il gasesti pe colt, trebuie sa cobori la subsol :)

    RăspundețiȘtergere
  3. asta e taverna21 martie 2008, 17:59

    Te-am pus la recomdari pe site-ul tavernei. sper ca esti de acord.
    toate cele bune !

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Da sunt de acord ...merci fain

    RăspundețiȘtergere